Pagina's

woensdag 12 maart 2014

nog niet laten zien

Hier nog enkele maaksels van de voorbije weken, simpel en sommige reeds eerder gepasseerd op deze blog.

In september begon dochterlief met kleuterturnen, de turnpantoffels bleven echter onaangeraakt, want die zaten niet goed volgens haar (zelf gepimped met tekeningetjes zaten ze niet goed). In de kerstvakantie besloot ze opeens dat ze toch goed zaten, dus mochten ze mee naar de turnles en in februari volgde dan eindelijk ook een zakje voor de sloefkes gemaakt. Het patroon is het gekende patroon uit "zo geknipt" in de kleine versie.



Volgende in de rij zijn nog 2 bloezen met watervalkraag uit ottobre 2/2009. Een echt topperpatroon volgens mij! De teller staat nu op 4 exemplaren, maar daar zal het wel niet bij blijven.

stof: fragile via stof de stofkes

stof: kersenpitje


Ook voor de kids werden er nieuwe maatjes uitgetekend voor t-shirts. Bij die van de zoon liep het echter mis bij het knippen in de stof. Ik vergat namelijk de naadwaarde aan de hals, schouder en armsgaten. Bovendien werkte de boordstof helemaal niet mee, bij geen één van de 2 trouwens, om één of andere reden kwam het ongelooflijk gelubberd van onder de machine. Bij de versie voor de dochter, zoomde ik het dan maar gewoon om met tweelingnaald, bij die van de zoon werd het mouwloos, maar doordat ik de naadwaarde vergat zijn de openingen zo groot dat de zus er nog in past. Gelukkig voorzag ik wat extra naad onderaan en als ik gewoon een rolzoom gebruikte, was het ook lang genoeg voor haar. Er was wel nog genoeg stof over om de zoon toch te voorzien van zijn eigen "Cool, Yeah" exemplaar.
 

patroon uit een ottobre
stof: habiba
 



 En dan nog een kleedje voor mezelf. Ik begon er aan op de naailes in een ander stofke, toen gaf de vervangende naaijuf mij compleet verkeerd advies waardoor de eerste versie verpest was (al een geluk dat het een goedkoop tricotje was) Als volgend project voor de naailes koos ik in samenspraak met de juf de jas uit de laatste ottobre voor vrouwen (als hem tegen het einde van het schooljaar af zal zijn, zal het goed zijn denk ik) Maar het kleedje bleef in mijn hoofd spoken want ik was wel helemaal weg van het model. Vorige week was het geen naailes, maar ik sprak af bij een vriendin van de les om bij haar te naaien en kon zo haar kleedje als leiddraad gebruiken voor mijn nieuwe exemplaar. En nu dus zo goed als perfect (op de kleine dingskes gaan we nu niet letten hè) Juist nog omzomen aan de mouwen en onderkant.
Maar ik ben er allesinds erg blij mee! Helemaal weg van de kraag, dus ja een meer zomerse versie zal zeker volgen!

patroon: knipmode augustus 2012
stof: Pauli



4 opmerkingen:

  1. Hele mooie dingen. Vooral de turnzak is erg mooi geworden.
    Je dochter zal zeker fier zijn met zo'n mooie turnzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe maaksels!
    Amai, ik ben enorm fan van het kleedje!
    Ik denk dat ik die Knipmode ook ooit eens gekocht heb met dat kleedje als doel, maar ik durfde er nog niet aan beginnen...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen