Pagina's

zondag 9 september 2012

De Boleo

En ja we zijn hier van het weekend nog eens achter de naaimachine geraakt ( en best wel verwonderlijk met alle drukte, waarover jullie volgend weekend meer te weten komen)
Ik ging aan de slag met 2 patronen die ik dankzij een swapke met miss creatuurtje te pakken kreeg. Voor de eerste, die van de oproep, met andere woorden "de antoinette" zullen jullie nog wat geduld moeten hebben, het rokgedeelte is zo goed als af en bovenstuk deels, maar kan pas verder worden afgewerkt eens we een blinde rits vastkrijgen.
Het 2 de patroon waar ik mee aan de slag ging was dat van de Boleo. En hiermee nog eens bewezen dat ne mens het zichzelf wel moeilijk kan maken als je de handleiding niet goed leest, zoals: alle delen uitknippen en dan lezen dat de naadwaarde als is inbegrepen, dus overal een stukske af (nu ja, bij nader inzien had dit niet gehoeven, dan was de tas gewoon wat groter geweest) Ook gebruikte ik stof die ik vorige week van de ikea meenam en dus eigenlijk wat dik is uitgevallen voor dit project, maar de naaimachine spruttelde gelukkig nergens tegen. Plus het toeval wou dat ik juist 1 klosje extra stevig garen had liggen dat de perfecte kleur had voor deze klus ( een meevallertje mag ook wel eens af en toe hè). Ik ben vooral erg tevreden van het vogeltje dat door het kijkgat komt piepen en voor de rest maakte ik deze tas om wat spullen voor de naailes in te steken, al denk ik dat er misschien wel eens zo'n handige naaidoos op mijn verjaardagslijstje zal komen te staan.

12 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Die tas zal goed van pas komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi! vogeltje is idd geslaagd!
    je kan nog altijd een doos en je tas gebruiken he :-) ik sleur ook altijd verschillende tassen mee, een doos met het naaigerief zlef, en een tas met stofjes en projectjes en dan nog een naaimachien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tas en inderdaad het vogeltje is super...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie combinatie en die vogel zit perfect!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is echt heel goed gelukt! En het vogeltje dat naar buiten komt kijken is echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi seg, die stofkes passen perfect bij elkaar!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap gedaan zeg! Dat vogeltje dat eruit komt piepen is übercute!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is snel! Én mooi! :-) Leuke tas toch hé, vogeltje is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi en inderdaad, heel erg leuk met dat vogeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi gedaan! :-) Ik heb het patroon al even klaarliggen, maar heb de tijd nog niet gevonden om eraan te beginnen...
    Het toeval wil dat ik net dezelfde stof uit Ikea meenam! :-D haha

    BeantwoordenVerwijderen