Pagina's

woensdag 17 april 2013

Kraamcadeautje

Er werd nog eens een kindeken geboren en dat werd gevierd.
De outfit lag al langer klaar en het zakske werd vorige week nog genaaid.

Allereerst de outfit. Ik starte met het wolkenstofje en maakte eerst een mutske volgens een patroon gekregen via "gemaakt" (ik kocht er een lockmachine in samenaankoop en kreeg er een lesje en wat uitleg bij, waar ze dit mutsje maakte) Ik wou er een kruippakje bij maken en begon volle moed met een patroon uit de ottobre, maar dat bleek op niet veel goeds uit te draaien. Dus begonnen we vanaf nul met een ander stofke (stoffenmarkt Maastricht) en deze keer werd een internetpatroontje gebruikt met geweldig resultaat. (eigenlijk iets minder geweldig omdat ik erin slaagde om een drukknoop verkeerd te zetten, maar dat zie je toch niet tussen de beentjes, dus liet ik het zo) Natuurlijk hoorde bij het nieuwe kruippakske een assortie mutske.

 
Vorige week naaide ik er ook nog receptje 22 uit "zo geknipt" bij, de naam werd erop geflocked en klaar! Ik koos de peuterversie maar zal volgende keer toch voor de grote versie gaan, want ze valt wel erg klein uit (vooral ingang). Ook leerde ik weer dat de ikeastof echt wel dik is en beter niet wordt gebruikt als voering (ook de lussen en lustunnel is in dezelfde stof en wringt een beetje tegen)
Maar al bij al een leuk resultaat en een tasje dat nog wel meer zal gemaakt worden. Ik verschoot vooral over het feit dat het veel sneller in elkaar stond dan ik had verwacht.

 

9 opmerkingen:

  1. Dat kruippakje is supermooi! Ik ga het patroontje ook eens uitproberen (als ik tijd heb!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk. . Wat is nu de breedte van het mutsje.. 1cm moet zijn...? Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk. . Wat is nu de breedte van het mutsje.. 1cm moet zijn...? Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de breedte heb ik niet nagemeten maar ik denk dat je het hoofdje wel kan nameten en dan zo het mutsje wat breder maken?

      Verwijderen
  4. Mooi! Kraamcadeaus in tricot zijn (nog) niet aan mij besteed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Kraamcadeautjes zijn leuk om te maken en te geven hé - ik gaf er onlangs ook voor de eerste keer eentje weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, dat kruippakje is echt prachtig!
    Wat een plezante stof!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi dat kruippakje, je zou er haast een baby voor kopen :-) En bedankt voor de link naar de tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen