Pagina's

zondag 20 januari 2013

De sneeuw en het stof

De sneeuw, pffff, niet mijn ding, geweldig als ge binnen kunt zitten en nergens naartoe moet, maar zo in de week vind ik het toch maar extra stress om naar school crèche werk te rijden en dan nog hopen dat ik voor de mensen waar ik aan het werk ben niet terug de baan op moet. Maar ja we moeten er door.

De sneeuw bracht ons wel een lichtpuntje. Ik vertelde al dat we onze garage dit jaar zouden ombouwen en zo werd begin januari onze poort vervangen door een raam. Er moest ook nog een deuropening worden gemaakt tussen de garage en de living, maar daar hadden ze pas tijd voor in april, wat een groot deel van de werken zou vertragen (en dus niet echt naar mijn zin was). Maar vorige weekend kregen we opeens telefoon dat ze door de vries, deze week het gat al kwamen uitbreken. Ikke dus erg blij dat alles dan toch in stroomversnelling kon lopen. De dinsdagochtend van de sneeuw stonden de mannen dan hier (verdraaid goed op tijd) en na 2 uur werken waren we een deuropening rijker. Nu mijn ventje dan ook niet al te veel kan doet met dit weer (werkt in de tuinbouw) kon hij natuurlijk ook al vlotjes beginnen verder doen. Dus ondertussen is het gat van de opening al opgevuld met tegels, de deuropening tussen garage en berging dicht gemetseld, een deel van de nieuwe electriciteit gelegd, deel onbruikbare aansluitingen van licht en stopcontacten verwijderd, begonnen aan isolatie en hout voor de nodige bekistingen rond buizen en electriciteitskast gezaagd.
Kort gezegd, ik leef op goede hoop. En ook een beetje in redelijk wat stof, vooral de dagen van de deuropening stond de namiddag in het teken van werkelijk alles afstoffen, stofzuigen en 2 keer dweilen en dan hadden we eigeelijk bijna alles onder lakens verborgen, maar veel heeft het niet geholpen.

Naaien komt er nu dus even niet bij te pas. Aangezien alles hier in onze hal en living momenteel wat overhoop ligt, heb ik niet echt zin (en ook gewoon niet de plaats)  om nog eens wat meer rommel te maken. Al zou ik wel een kraamcadeatje voor een kennis van mij willen beginnen maken. Ze moet wel pas in maart bevallen, maar ik heb het graag al wat vroeger klaar.

Waar ik me deze week wel mee bezig heb gehouden is receptjes uitproberen uit "Het caloriecomplot" van Lien Willaert, ik maakte er hier en daar mijn eigen ding van en het viel goed in de smaak. Denk dat ik er toch nog een paar dingetjes uit ga proberen en overpennen tegen dat het terug naar de bib moet.

 

1 opmerking:

  1. Wat goed dat er dan toch schot in de zaak is gekomen! En och, dat naaien komt vanzelf toch wel weer?

    BeantwoordenVerwijderen