Pagina's

zondag 10 augustus 2014

Denken aan de herfst....

Aangezien het weer de laatste dagen wat minder was, werd er terug een beetje genaaid. Enkele avonden geleden, tekende ik een deel patroontjes over voor de herfstcollectie van de kids  (nu er een overload is aan zomerkledij)
De zoon was als eerste aan de beurt, maar toen ik de patroondelen op de stof legde, zag ik al dat ik in de verste verte niet ging toekomen en een effen stofje om te combineren was er ook niet. Ik besloot om dan maar gewoon de kap weg te laten en er een gewone longsleeve van te maken. Ik knipte wel de hals wat dieper uit.
Van het tweede stofje had ik wel genoeg. Het is model 29 uit de laatste ottobre (4/2014) De kamsnapsliet ik achterweg zodat de kap wat meer kon openvallen aan de hals en als hij de kap opzet zijn de kamsnaps ook niet nodig om de kap mooi te laten vallen. Bij de volgende maak ik de hals wel net iets breder, want nu is het maar nipt om over zijn hoofd te krijgen. aangezien de meeste kaptruien die ik maakte met een gevoerde kap zijn, tekende ik hier automatisch 4 kapdelen en toen ik was verder zag ik dat het hier een enkele is met een stikje beleg waar ze elkaar kruisen, maar bij mij is het dus een dubbele kap :-)

patroon: ottobre 4/2014 model 29
stof: uit de couponnekesbak op de markt bij kersenpitje

 
geen idee meer van waar de stof komt.

5 opmerkingen:

  1. Goed gewerkt hoor!
    Ik moet nog helemaal aan de herfstcollectie beginnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, hier ook een te veel aan zomerkledij en hop ben ook al begonnen aan de herfst en winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schoon gerief, moet mij hier ook eens aan de herfstgarderobe zetten

    BeantwoordenVerwijderen