Pagina's

zondag 12 augustus 2012

Tiramisu cupcakes

Een potje mascarpone stond nog in de ijskast te lonken, dus ik maakte één van mijn lievelings cupcake recepten nog eens. Tiramisucupcakes (het andere is een cheesecake cupcake).


Ik haalde het recept eens van ergens op het net, maar vraag me dus niet meer van waar.

Het recept:
- cupcakes: 125 gr bloem, 125 gr kristalsuiker, 4 eieren, 1 theel vanille extract, 1 theel bakpoeder, 2 eetl water
- espresso siroop: 125gr poedersuiker, 125 ml water , 5 theel espresso, scheutje amaretto
- topping: 300 gr mascarpone, 100gr poedersuiker, 75gr volle room, cacao poeder

voor de cupcakes: mix de eiwitten met het bakpoeder tot je een schuim hebt, voeg de helft van de suiker toe en blijf mixen, mix in een andere kom het eigeel tot je een dikke massa , voeg de overgebleven suiker, water en vanille toe. Voeg nu de bloem zachtjes bij de eiwitten en eindig met de beide mengsels met een spatel onder elkaar te mengen. In de vormpjes doen (3/4de vullen) en 20 tot 25 min bakken op 170°C

Voor de siroop: voeg alles samen en laten even koken. Dan met behulp van een spuitje in de cupcakes spuiten.

Topping: mix mascarpone met de room en suiker. Doe in een spuitzak en spuit op de cupcakes, strooi er een beetje cacaopoeder over en vooral LAAT HET SMAKEN


2 opmerkingen:

  1. mmm t ziet er heeerlijk uit ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit MOET ik toch eens proberen hoor. helaas kom ik voorlopig met de drie kinderen nog niet in het goede ritme om al maar gewoon te koken. Nog effe mijn draai vinden en dan probeer ik het eens.

    BeantwoordenVerwijderen