Pagina's

dinsdag 31 juli 2012

Start to ...

... als in start to run of start to die a slow slow very slow death.
Na al ongeveer een 5 jaar op mijn I-pod onafgespeeld te hebben gestaan, werd het misschien toch eens tijd om gebruik te maken van de welgekende Evy Gruyaert podcast. Verdere info hier te vinden. Dus I-pod opgeladen (ja da ding licht hier eigenlijk gewoon te verstoffen in de schuif en wordt enkel boven gehaalt als we met de auto op reis gaan)
En onder de deskundige begeleiding van Evy begonnen we eraan. Na 1 minuut lopen ook al erg opgelucht om haar te horen zeggen dat ik nu een minuutje mocht gaan wandelen, een beetje later verrkondigde ze ook nog eens: "je had waarschijnlijk nooit gedacht dat het zo vlot ging gaan". Had ik niet enige moeite gehad met ademen/leven/overleven, had ik daarbij dus dubbel gelegen van het lachen. Met andere woorden "hier niet het geval dus"
1 min lopen, 1min stappen, 1 min lopen, 1min stappen, 2min lopen, 2min stappen, 2min lopen, 2min stappen, 3min lopen, 3min stappen voelde ik ùe echt wel zo fris als een haantje (hum hum)
Nu zien hoe lang we het volhouden en die overgebleven zwangerschapskilo's eraf krijgen ( want 7,5maand na de bevalling begint het "net bevallen" excuus wel niet meer te werken.
Hup naar les 2 Hip hip hoi

Oh ja, ik ga nu dus ook niet meer lachen met mensen die aan een slakkengangetje voorbij komen geschuifelt en dit dan lopen noemen, want vandaag hoorde ik er zelf ook bij.

3 opmerkingen:

  1. hilarisch!
    k zou net op de zelfde manier een langzame dood tegemoet gaan peins k, maar chapeau!!!
    (trouwens k heb ooit s gehoord dat je pas "ontzwangerd" bent na 2 jaar ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb voor mijn eerste zwangerschap ook haar beide podcasts gevolgd, strak lijf gegarandeerd! In 2013 ga ik er ook weer voor. Nu mogen de zwangerschapskilo's er nog bijkomen (29weken ver). Veel succes en 't wordt na een tijdje zelfs plezant met evy!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik herken het gevoel, maar ik kan je verzekeren: binnenkort gaat het stukken beter en kijk je zelfs uit naar die loopmomenten. ik ben zo vorige zomer ook begonnen met Evy en in december heb ik samen met mijn loopmaatje (kan ik ten sterkste aanbevelen) de Santa Run in antwerpen meegedaan. (we lopen nu nog altijd samen trouwens)
    het kan soms op voorhand een onmogelijke opdracht lijken, maar....ik heb in heel de lessenreeks echt waar geen enkel moment gehad van ""en nu kan ik niet meer". echt waar, en ik ben op zich een heel slechte loper.
    dus ik wens je heel veel plezier en hoop dat je kilo's er vlot af mogen gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen