Pagina's

zaterdag 4 februari 2017

See you later

Aangezien het laatste bericht alweer van enkele maanden gelden is, vond ik het de hoogste tijd om toch een soort van afscheidstekst te schrijven.
Want bloggen zal er waarschijnlijk toch niet meer van komen. Ik blijf met veel plezier jullie blogs verder volgen, al ben ik hier ook al veel selectiever in geworden dan vroeger.
De laatste maanden werd hier nog wel genaaid al was het wel op een veel lager pitje dan vroeger. Na enkele winterstuks voor de kinderen, rolde er in september nog een nieuwe tas voor het werk van onder de naaimachine en dan bleef het wat stil. Ook mijn spierziekte zorgt ervoor dat de pijn in mijn schoudergordel soms te groot is om mij s'avonds nog achter de naaimachine te zetten.
In de kerstvakantie nam ik de draad weer op door het maken van "spannend, spannend" twee tafelkleedjes voor de salontafel.
Twee nieuwe kussens voor de zetel stonden ook al erg lang op het lijstje en twee weken geleden begon ik er dan eindelijk aan. Wel nog enkele uren getwijfeld over het wel of niet plaatsen van een rits. Ik koos dan toch maar voor de blinde rits, kwestie van toch een beetje uitdaging in het naaiproces te steken. Wat letterlijk zo was aangezien het toch al maanden geleden was dt ik nog eens een blinde rits had gebruikt. Deze week werkte ik dan nog wat herstelwerkjes dat hier stof lagen te verzamelen af. De zin voor het naaien komt wel terug en de ideetjes staan al klaar, maar de zin voor het bloggen laat ik voor wat het is. Voor mij zorgde dit steeds meer en meer voor een sfeer van "moeten". Ik moet naaien, ik moet foto's trekken, ik moet bloggen, ik moet alle blogs lezen, ik moet al die nieuwe trends leuk vinden, ik moet al die patronen ook eens proberen,....
Maar eigenlijk moeten we niks hè.
Gewoon naaien voor ons plezier op ons eigen ritme en volgens ons eigen goesting. Foto's zal ik ook steeds blijven nemen, als is het maar omdat ik het soms toch leuk vind om door mijn mapjes te gaan , mijn evolutie te zien en af en toe te denken "wow , die was toch echt wel mooi!" En natuurlijk blijf ik jullie blogs tussendoor gewoon nog volgen.

Om af te sluiten nog foto's van de laatste blog tot nu.

Vaarwel en bedankt voor het lezen van mijn blog en wie weet? Tot ooit?




sweater ottobre

zomerkleedje ottobre

Werktas volgens Tienertas van Jace did it

Basiskleedje voor SVDHZ 2

Kleedje variatie op basiskleedje SVDHZ2

Longsleeves ottobre

Theo

5 opmerkingen:

  1. Ik begrijp het volledig, het is bij mij ook een beetje van 'moeten' en 'veel volgen' geworden en dat kan niet de bedoeling zijn. Voorlopig hou ik wel vol, wie weet komt de goesting ooit weer wat meer terug. Geniet jij maar vooral van het naaien zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier alle begrip, het is bij mij al meermaals op en af gegaan. Maar het feit dat er bij mijn blog wat meer variatie in het thema zit, zorgt gelukkig voor een minder "moeten"-sfeertje. Ik moet niks maken om geblogd te krijgen, namelijk ;-)
    Geniet van de vrijgekomen ruimte in hoofd en tijd!

    BeantwoordenVerwijderen