Pagina's

zaterdag 21 mei 2016

En we blijven kasten vullen...

De zomergarderobe blijft hier van onder de naaimachine rollen en toch lijkt de stoffenkast niet leger te worden. Dan zat ze wel echt vol zeker? Of het ligt aan het feit dat ik wel enkele nieuwe stofjes kocht voor de zomer. Nu de laatst gekochte stofjes zijn wel al zo goed als allemaal verwerkt.

Dus hier een overzichtje, geen hoogvlieger, gewoon snel resultaat spulletjes.

Voor mezelf 2 tricotrokjes omdat ze gewoon zo zalig comfortabel zitten
(ja in de zomer ben ik een echt rokskes madam)

Nogmaals het Lotta rokje Van bij Emma en Mona, maar deze keer echt in rokjes formaat 
in plaats van verwerkt in een kleedje. In plaats van elastiek werkte ik de bovenkant af 
met een neon stukje boordstof en dezelfde neonkleur liet ik terugkomen in de zoom.

Een zomerkleedje waar ik als patroon gewoon een topje verlengde (weliswaar in 2 delen met tussen in nog een band, kwestie van puzzelen met de stof. Ik dacht dat ik een meter had besteld, maar het bleek een halve te zijn, maar tada ik kreeg er een 128 uit! )
Stof: Stoffenstraat (uit de nieuwe collectie van Megan Blue fabrics en
ik moet zeggen dat deze veel dikker en aangenamer is dan de vorige collecties)
 
Marcellekes voor de zoon. 

T-shirts voor de zoon.
Het stofje met de soepblikken kocht ik ook via een facebook groepje en ligt ondertussen toch al 2 jaar in de kast. Schrik om erin te knippen. Maar tijdens de laatste opkuisbeurt van de stoffenkast, besloot ik juist genoeg te houden voor een t-shirt en de rest werd verkocht.

Op vraag van de wederhelft. 
Een applicatie gemaakt met van dat speciaal printpapier om op stof te strijken

5 opmerkingen:

  1. Aan mij! (las ik achter "werd verkocht" bij de soepblikkentricot). En ik heb al een jongetje gevonden om ermee te plezieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is al goed gewerkt voor de zomer en voor iedereen wel iets. Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke spulletjes! Ben al benieuwd naar een volgende lading ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke spulletjes! Ben al benieuwd naar een volgende lading ;-).

    BeantwoordenVerwijderen