Pagina's

vrijdag 22 maart 2013

er rolde wat onder de machine uit

De afgelopen dagen werd er nog druk gewerkt.
Op de naailes werkte ik de jacobbroek voor Nore af.

Na het maatprobleem van de heidi en finn hoodie kreeg ik op de naailes van een andere moeder de tip om de kaptrui van "stof voor durf het zelvers" in de kleinste maat over te tekenen en zonder naadwaarde te werken. Dus gisteren uitgeprobeerd, met kraag ipv kap (vind ik voor die kleinere toch nog altijd handiger) en ja hoor hij zal mss nog iets te groot zijn, maar mouwtjes omplooien en dan komt het in orde. De stof komt van de stoffenmarkt in Maastricht.
Ik blijf het een geweldig patroon vinden. Net als de dochter trouwens want haar 2 kaptruien worden werkelijk aangedaan, gewassen en eens ze terug in de schuif liggen, worden ze er als eerste terug uit gevist. Achteraf gezien had ik de kraag mss ook beter in de rode boordstof gemaakt, maar daar ga ik nu toch niets meer aan veranderen.

 
Van de monsterstof uit die zelfde post had ik nog een beetje over en wou er op dezelfde manier een "kraag"trui van maken, maar natuurlijk weer niet genoeg stof over voor de mouwen, dus maakte ik een versie met korte mouwen om als t-shirt te dienen.

Ik was duidelijk een beetje in "restjes mood" want ik vond ook nog een smalle strook bloemetjesstof die ik al eerder gebruikte in een rok voor mij, een t-shirt en de racerbackdress voor dochterlief. Ik haalde het gratis ottobre patroontje voor een singlet boven en dat paste net! De boorstof werkte ik ook wel gewoon met de overlock af ipv met de naaimachine. Het wordt wel een hemdje om hier in de zomermaanden buiten te spelen, want met een deel van de stof was iets mis, nogal een vervaagde print naar het uiteinde toe, maar gewoon voor thuis kan dat immers geen kwaad en er werd geen stof verspild.


1 opmerking: