Pagina's

zaterdag 12 oktober 2013

Voor de koude dagen

De kids vinden het hier geweldig om met het dekentje van de mama te spelen. Met andere woorden de mama vindt haar deken meestal ergens op de grond onder het stof en de kruimels terug. En laat deze mama nu elke avond onder haar deken willen kruipen als ze in de zetel zit, dus not zo fun voor mij. Een maand of 2 terug had ik al het idee om tegen de winter 2 kinderdekentjes te maken en werd er van de blauw met gele winkelgigant al blauwe en groene fleece meegebracht. 2 weken geleden mocht dochter eens een stofje uit de stoffenkast kiezen en de kleur van haar fleece en dat was eigenlijk vrij snel gebakken. En ja daar lag het stapeltje dan klaar, te wachten. Toen vorige week de dochter onder mijn dekentje wou liggen omdat ze zich niet goed voelde, ging er opeens weer een lampje branden daarboven. Misschien werd het stilletjes aan tijd om dat stapeltje toch uit de kast te halen. We zwierden de stof op de grond en het spelden kon beginnen. In een paspel tussenin had ik geen zin, maar ik hield wel nog een strook stof over om een bijpassend kussentje van te maken.


fleece: Ikea
katoentje: modestofjes.be


Dekentje werd snel goedgekeurd (lees van de naaimachine direct naar de zetel) En ik denk dat er éne een beetje jaloers was, dus volgende week mss nog eens in de kast piepen voor een bijpassend stofje voor de zoon.

En ja hoor ondertussen liggen die 2geknipte jacobbroeken hier nog steeds op een stapeltje.

1 opmerking: