Pagina's

zondag 15 september 2013

Kleedje

Enkele weken geleden werden alle knippie's en ottobre's doorbladerd, gewapend met post-its om de leuke patroontjes met eventuele stofideetjes te markeren. In knippie 4/2012 kwam ik een  kleedje met simpele snit tegen waar ik toen ook helemaal weg van was. In een vaste stof wou ik het niet maken, dus gebruikte ik erg stevige bordeaux tricot (een couponneke van het stoffenspektakel). Lang leve de simpele patroontjes, niet al te veel overteken werk en grotendeels met de overlock in elkaar gezet. Zo klokte we af op een klein uurtje werk (we vergeten hierbij dan wel te vermelden dat het kleedje nog wel een kleine week knoploos aan de stoel heeft gehangen).


2 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik heb dat modelletje ook eens gemaakt, maar het viel veel te breed voor mijn dochter, dus het is nu weggepropt achter in de naaikast...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier voorlopig geen ervaring met kleedjes maken met een zoontje in huis. Wie weet binnenkort wel een reden om jurkjespatronen te gaan zoeken? Deze zal ik alvast pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen