Pagina's

vrijdag 12 februari 2016

Pinnen met de poepsimpele pennenzak


Enkele weken kon je bij Lieselove lezen over haar goede Pin voornemen en werd "Pin it &Make it" geboren. We kennen het allemaal wel, Volle Pinterestborden, waar 90% onuitgevoerd blijft (en dan schat ik het percentage waarschijnlijk nogal hoog in.
Het idee vond ik super, maar elke week een Pin uitvoeren, leek me wat te veel van het goede. Maar ondertussen keek ik de afgelopen weken ook weer veel naar mijn borden op inspiratie op te doen. De zin voor het naaien is er namelijk wel, maar volle kleerkasten bij de kinderen roepen om rust. Aangezien ik het ook nog niet zag zitten om al aan de kinderen hun zomergarderobe te beginnen (want anders zit ik dan weer met hetzelfde probleem - al tekende ik in de week bij gebrek aan project wel al enkele patroontjes voor wat zomerbasics over )
Dus wordt er inspiratie gezocht voor wat "niet - kledij" -naaiprojecten, terug naar kleine fijne handige naaiprojecten dus.
Op één van mijn borden vond ik een tutorial van  Missy N terug: een pennenzak in handtasformaat, met de veelbelovende titel "Poepsimpele pennenzak". En inderdaad haar titel slaagt de nagel op de kop. Ik ben langer bezig geweest om al het materiaal bij elkaar te zoeken, stofjes af te wegen en te knippen dan met het naaien zelf. Ik denk dat dit dan wel genoeg zegt over de duidelijkheid van de uitleg en bijhorende foto's.
Van het resultaat ben ik erg tevreden en heeft volgens mij de perfecte grootte om in een handtas of werktas te steken. Genoeg plaats voor enkele balpennen, stiften of potloden en eventueel een tipp-ex roller. En het ziet er gewoon super uit.





Tijdens het knippen, knipte ik met dezelfde stoffencombinatie in mijn hoofd ook een nieuw hoesje voor de zakdoekendoos. Die stond al heel lang op de to do lijst, aangezien die dozen al eens van hoogte durven te veranderen en het oude hoesje met gevolg eigenlijk al meer dan een jaar te hoog was.


Eindelijk terug een passend hoesje! Ik gebruikte hiervoor terug het patroon uit Zo geknipt 1 en paste de hoogte aan.




1 opmerking:

  1. Heel leuk stofje en fijne pennenzak voor in de handtas! Ik pin en maak ook mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen