Pagina's

maandag 4 januari 2016

The first stiksel of the year

I present to you: het eerste stiksel van het jaar. 
Niks groots, niets overweldigend, helemaal niet zelfs, zelfs niet 100% tevreden, maar voorlopig goed genoeg. 
Ik deed mezelf voor het nieuwe jaar een nieuwe compactcamera cadeau, het oude had zijn beste dagen wel gehad, inclusief versleten topjes en een klein klepje aan de zijkant dat niet meer dicht bleef. Dus zoals dat tegenwoordig gaat, gingen we wat zoeken op het www, vergeleken prijzen en modelletjes, bleef ik bij 2 modellen plakken en vond één van de twee in aanbieding inclusief zakje en memorykaart. (mijn vorig toestel was een Sony en die hebben de geweldige gewoonte om een compleet andere memorykaart te gebruiken dan al de rest.)  
Bij het toestel zat dus een zwart nepleren zakje, dat enkel kan omschreven worden als onhandig, iets te groot voor het toestel, veel tochtgaten (stof), een slechte sluiting en oh ja niet te vergeten, spuuglelijk ( Het oog wil nu éénmaal ook wat).
Ik deed wat rekenwerk,  haalde nog eens "mijn tas" uit om het tilly patroon nog een te herwerken zoals ik hier ook eens deed. Poging één van het rekenwerk was direct een schot in de roos (ja een klein wonder aangezien ik bij de hiervoor vermelde herwerking wel drie pogingen nodig had) 
Het enige nadeel is dat eens het fototoestel erin zit, het geheel nogal raar overkomt omdat het eerder een plat tasje is in plaats van een bloktasje. En ik leerde nog eens dat strijken tussendoor echt wel een verschil maakt in het eindresultaat, maar tja ik zal in snel snel modus. Een tweede versie zal in de toekomst nog wel voorzien worden, maar de stoffencombinatie blijft waarschijnlijk wel dezelfde. Die nieuwe Soft Cactus collectie vind ik persoonlijk de meest geslaagde tot nu toe. (Deze keer wou ik ze wel allemaal kopen).
Ik beloof u volgende keer een schoner afgewerkt product ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten