Pagina's

vrijdag 16 augustus 2013

Hemdkleedje

Ik had zin om nog een katoenen kleedje te maken. In de bijlage van knippie 2/2012 vond ik een leuk hemdkleedje en dan was het zoeken, matchen nog eens een andere combinatie proberen en uiteindelijk werd er een stof gekozen. Ik tekende maat 116 over voor mijn 4,5-jarige en kleiner had het niet moeten zijn om het gemakkelijk aan en uit te krijgen. De knippie uitleg voor de polosluiting was voor mij absoluut chinees, maar toen dacht ik er aan dat we dit in de naailes als techniek hadden gemaakt. Eens ik mijn cursus had gevonden, was die sluiting kinderspel. Voor de rest staat het snel in elkaar zonder veel nadenkwerk. In plaats van knopen gebruikte ik kamsnaps. Voor mij een geweldige uitvinding aangezien ik er maar niet in slaag knoopsgaten mooi recht in een rijtje te krijgen. Ondertussen gekeurd en goedgekeurd door de dochter en alweer in de was.

patroon: knippie bijlage  2/2012
stof: bambiblauw
 
Ook al even in gedachten en al het materiaal voor handen, behalve dan dat ik steeds vergat het nietjespistool van mijn vader te lenen. Maar nu dus klaargeraakt: het speltjescanvas voor de dochter.
Canvas uit aldi of action (heb er van beide en weet dus niet meer van waar deze kwam), stof ook uit een pakketje van action en lintjes uit de voorraad.


4 opmerkingen:

  1. Prachtig kleedje en wat een originele oplossing voor rondslingerende speldjes!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat jurkje is zalig! Maar dat speltjesbord vind ik een supervondst!! Hoe handig is dat?!?
    Nu Lola eindelijk iets op haar hoofd heeft staan waar iets in wil blijven hangen, moet ik ook eens zoiets maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat jurkje is zalig! Maar dat speltjesbord vind ik een supervondst!! Hoe handig is dat?!?
    Nu Lola eindelijk iets op haar hoofd heeft staan waar iets in wil blijven hangen, moet ik ook eens zoiets maken!

    BeantwoordenVerwijderen